UA-36062800-1

3 Aralık 2012 Pazartesi

Kalu Uche

Kalu Uche-Nijerya

         Tam Saha Dergisi , Kasımpaşa'da bu sezon oynadığı futbol ve attığı gollerle sıkça gündeme gelen, Kalu Uche ile bir röportaj gerçekleştirmiş Nijerya'da başlayıp,Espanyol altyapısı sonrası 3 yıl Polonya-Wisla Krakow macerasıyla pişerek,İspanya'ya dönen,kiralık olarak Fransa'da ve İsviçre'de de oynayarak, yolu Türkiye'ye düşen Uche'nin röportajının bir kısmını aktaralım


Kalu Uche Kasımpaşa

        -Size tek kelimeyle şunu söyleyebilirim ki kendimi futbol oynamak için doğmuş gibi hissediyorum. Futbol oynamak her zaman aklımdaydı, en küçük yaşta bile. Hiç de aklımdan çıkmadı. Küçükken tek bildiğim şey futbol oynamaktı. Futbol oynarken kendimi bulduğumu düşünüyorum. O yüzden futbola başlamamda beni teşvik eden biri yoktu, zaten futbol oynamak için doğmuştum dediğim gibi.


Ikechukwu Uche


        -4 kız, 4 de erkek olmak üzere toplam 8 kardeşiz. Futbol oynayan ise iki abim var. Birisi kaleci. Ancak amatör düzeyde oynuyor Nijerya'da. Diğeri ise benim gibi forvet. O da profesyonel düzeyde mücadele ediyor. Kısacası bir futbol ailesiyiz.


Hugo Sanchez


        -Almeira'dayken Hugo Sanchez'le çalışma fırsatı buldum. Oyunculuğunda çok büyük bir isim ve unutulmaz bir forvetti. O yüzden onunla çalışmak beni çok heyecanlandırmıştı. Kendi bilgisi sayesinde bana da çok şey öğretti Hugo Sanchez. Antrenmanlardan sonra özel olarak çalışırdık. Futbolumun üst seviyeye gelmesindeki en büyük etken Hugo Sanchez'dir.


Kalu Uche Kasımpaşa


        -Kasımpaşa'dan ilk transfer teklifi geldiği zaman ailemle Nijerya'da tatildeydim. Menajerim aradı ve Türkiye'den bir teklif olduğunu söyledi. Kasımpaşa'nın geçen sezon sonunda Süper Lig'e yükseldiğini, yeni bir oluşum içinde olduğunu, bu anlamda da güçlü bir yapıya ulaşmak ve iyi bir kadro kurmak istediklerini belirtti. Bana takımın ileriye dönük projelerinden ve Avrupa kupaları hedefinden bahsetti. Menajerimin kulüple ilgili anlattığı bu olumlu şeylerin ardından birkaç gün düşündükten sonra teklifi kabul etmeye karar verdim. Teklifi kabul etmek için menajerimin olumlu sözleri yeterli olmuştu, o yüzden başka bir oyuncuyla konuşma gereği duymadım.    


Kalu Uche Almeria

        -Takım olarak her geçen gün birbirimizi daha çok tanıyor ve birbirimize daha sıkı bağlanıyoruz. Bunlar da hiç kuşku yok ki başarıyı yakalamadaki önemli etkenlerden. Birçok farklı ülkeden transfer yapıp, kısa vadede başarıya ulaşmak mümkün olan bir şey değil. Takımın birbirine alışması ve oyuncuların birbirlerini anlaması bu gibi durumlarda zaman alır. Ancak tüm bunlara rağmen şu an gayet iyi gidiyoruz. Ligdeki sıralamamızdan da bu durum gayet iyi anlaşılıyor. Bana göre bu sezon öncelikli hedefimiz ligi bitirebildiğimiz en üst sırada bitirmek. Bu başarı senelerce tekrarlandığında ligin kalıcı takımlarından biri olacağımıza eminim.   


Kalu Uche-Espanyol

      -Bana göre İspanya Ligi dünyanın en kaliteli ve zorlu ligi. İngiltere'den bile daha iyi bir lig olduğunu düşünüyorum. Orada oynanan futbol çok daha hızlı ve tempolu. Orada saha içindeki tempoya ayak uyduramazsanız lige tutunamazsınız. Türkiye'de ise oyunun akışı İspanya'ya göre daha yavaş. Teknik açıdan da arada büyük fark var bana göre. Tabii ki Türkiye Ligi son yıllarda çok gelişti, birçok kaliteli yabancı futbolcu burada oynamaya başladı ancak İspanya'da oynanan futbol çok farklı. O yüzden iki ligi kıyaslamak çok da doğru olmaz. İspanya'da futbol farklı bir düzeyde oynanıyor çünkü.


Kalu Uche Nijerya


     -Şota futbolculuğu döneminden çok iyi santrfordu. Trabzonspor, Glasgow Rangers, Ajax, AZ Alkmaar gibi takımlarda başarıyla top koşturdu. Birçok da güzel golü vardı. Şota işini çok iyi yapan bir teknik direktör. Kısa zamanda hem bana hem de takıma bunu hissettirdi. O yüzden kendisiyle çalışıyor olmaktan memnuniyet duyuyorum. Kendisinin takımla diyaloğu son derece iyi zaten. Hücum ve gol deneyimleri hakkında bilgi alıyor, sahada da uygulamaya çalışıyorum

         röportajın kalanı için tık

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder